olvasás: 3 perc

  • Vágólapra másolva

Fókuszban a digitális transzformáció – Interjú Fazekas Jánossal, a Stratis Analytics üzletág igazgatójával

A Stratis közel 25 éve segíti stratégiai tanácsadóként és integrátorként Magyarország meghatározó nagyvállalatait digitális transzformációs projektjeik megvalósításában. Erősségünk abban rejlik, hogy az adat és tanácsadás kompetenciákat egy kézből nyújtjuk. A felsővezetők céljait nemcsak megértjük, de „le is tudjuk hozni a földre” és meg is tudjuk valósítani azokat.

Fókuszban a digitális transzformáció – Interjú Fazekas Jánossal, a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. Analytics üzletág igazgatójával


Mindenekelőtt fontos, hogy a célok egyértelműen ki legyenek jelölve, és mindenki számára egyértelmű legyen, honnan hová akarunk eljutni. Azonban a digitális transzformáció soha nem lehet önmagában végcél. Az sokkal inkább egy eszköz az üzleti célok megvalósításához. Hiszen a cégek a digitális transzformációs projekteknek köszönhetően új szolgáltatásokkal, termékekkel léphetnek piacra, de növelni tudják a hatékonyságot a termelésben és back-office folyamatokban is 

A gondos előkészítés azonban nem áll meg a jól meghatározott céloknál. Ahhoz, hogy egy vállalat valóban adatvezérelten tudjon működni, a kimagasló elemzési képességen túl rendelkeznie kell azzal a technológiai tudással is, amivel biztosítani tudja ezeknek az analíziseknek a hátterét. Forrester kutatása szerint a közép-kelet-európai cégek 52%-a adatújoncnak számít és mindössze 15%-uk adatbajnok, azaz rendelkezik a megfelelő technológiával és elemzési készséggel.   

Ezekből az adatokból is világosan látszik, hogy még van hová fejlődnünk. Azonban ahogy a covid, úgy a válság is várhatóan katalizátora lesz annak, hogy a digitális transzformációs projektek még több helyen megjelenjenek. 

De mi szükséges ahhoz, hogy egy digitális projekt sikeresen megvalósuljon? Mit profitálhatnak belőle a vállalatok? Melyek a legnagyobb hibák, amelyeket elkövetünk a fejlesztések során? Mikor érdemes felhőben gondolkozni?  

Ha kíváncsi vagy a válaszokra, hallgasd meg a Trend FM legújabb interjúját Fazekas Jánossal, a Stratis Analytics üzletág igazgatójával!
Kattints és térképezd fel egy szakértő segítségével a digitális transzformációban rejlő lehetőségeket!
 

A szerzőről

Jani
Fazekas János

Partner, üzletág igazgató

Analytics

Fazekas János pályáját az R&R Software-nél és a EUROMACC-nél kezdte, ahol távközlési számlázási rendszerek fejlesztésével és bevezetésével foglalkozott. 2007-től a Mortoff-nál a bank és biztosítói szektorban projektvezető, fejlesztési vezető és architekt. Kiemelt feladata volt egy agilis alapokon nyugvó költségvetési rendszerfejlesztési projekt vezetése SCRUM masterként. CRM, webbank és kapacitás-menedzsment projektek mellett foglalkozott szervezetátalakítással, valamint új vállalkozások üzleti modelljeinek felépítésével is. 2015-től 2023-ig az Analytics üzletág igazgatójaként dolgozott a Stratis-nál.

Milyen üzleti probléma
megoldásában segíthetünk?

Left hand art Right hand art

Ezek is érdekelhetnek