A világmegváltó digitális transzformációs megoldásoktól a vállalati összevonások és szétválasztások ördögi részletein át, a mesterséges intelligencia gyakorlati hasznáig... Mindezekbe és sok más érdekes témába nyerhetsz betekintést szakértőink tollából az alábbi folyamatosan megújuló blogunkban!
NE MARADJ LE!
Csatlakozz szakmai közösségünkhöz és értesülj azonnal a legfrissebb hírekről, szakmai tippekről és tanulmányokról!
Cikk
A céges adatvagyon kiaknázása a stratégiai célok elérésének kulcsa
Közhely azt mondani, hogy korunk olaja az adat, mégis, az üzleti élet minden pontján egyre nagyobb adattömeg keletkezik, és ennek az jellemzése útján, ha nem is olajat, aranyat biztos találhatunk. Hazánkban megfigyelhetjük, hogy szektoronként eltérő a vezetőtámogató informatikai rendszerek érettsége, az infokommunikációs, pénzügyi, logisztikai cégek esetében elképesztő mennyiségű adat keletkezik, de sokszor a vezetők számára könnyen felhasználható információ szintetizálása nem, vagy csak részben történik meg. A mezőgazdasági és gyártó cégek esetében a fejlettségnek egy általában alacsonyabb szintjét látjuk, egy-egy innovatív vállalat kivételével még az adatvezérelt vállalatvezetés felépítése csak az elmúlt években indult meg.
olvasás: 8 perc
Hatékonyságnövelés a gyakorlatban: Hogyan működhet nálunk is?
Miért van az, hogy a jól bevált módszerek nem mindig hozzák az elvárt eredményt? Miért működik máshol, nálunk pedig nem? Magyarországon is egyre több cég küzd azzal, hogy hatékonyságukat növeljék, de a megvalósítás gyakran akadályokba ütközik. Az alapos tervezés, a cégkultúrához igazított IT governance és a precíz végrehajtás mind elengedhetetlenek. Ha szeretnéd tudni hogyan építs fel hatékony IT szervezeti struktúrákat, amelyek hosszú távon is működnek, olvasd el cikkünket!
olvasás: 3 perc
Cikk
Hogyan ne rontsuk el a felhős szolgáltatásmenedzsmentet? 1. rész
Mire kell figyelniük a vállalatoknak, hogy elkerüljék a felhőalapú szolgáltatásokkal járó buktatókat? A felhős szolgáltatások komoly kihívások elé állítják a vállalatokat. A vállalatok számára kulcsfontosságú, hogy hatékony szolgáltatásmenedzsmentet alakítsanak ki, amely lehetővé teszi a felhő által nyújtott előnyök kihasználását. Megfelelő folyamatok, szabályozások, elemzés és kommunikáció nélkül azonban a felhő stratégiák könnyen kudarcot vallhatnak és a várt üzleti érték helyett csak elégedetlenséget szülnek.
olvasás: 7 perc
Cikk
Adatok által vezérelve: Az energetika új korszaka
Fedezze fel, miként forradalmasíthatja az adatközpontú szemlélet a DSO-kat és más kiterjedt méretű és költségű energetikai rendszerek üzemeltetőjét, optimalizálva a működést és csökkentve a költségeket. Az új generációs megújuló energiatermelés elterjedése és felhasználása a hagyományos eszközök mellett elindított az energetikai szektoron belül egy jelentős átalakulási folyamatot, amelyben a technológia mellett az eddigi üzleti szempontrendszer is változáson megy át.
olvasás: 8 perc
Cikk
Az üzleti intelligencia terület kontrollja a hitelintézeteknél
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénzügyi szektor felügyelete kapcsán különböző adatszolgáltatási kötelezettséget is előír a hitelintézeteknek. Ezek az MNB statisztikai tevékenységéhez (pl. nyilvánosságra hozatal), a jegybanki információs rendszerhez szükségesek. Hatósági határozatban rendkívüli adatszolgáltatások is előírhatóak, de léteznek például uniós jogi aktussal előírt adatszolgáltatások is.
olvasás: 7 perc
AI-asszisztens – az ügyfélszolgálati folyamatok Jeanne d’Arc-ja
Az ügyfélszolgálati fejlesztések egyik leggyorsabban növekvő fókuszterülete az AI. A Gartner szerint 2027-re hétből egy ügyfélszolgálati interakció automatizálva lesz. 14%-os javulás mutatható ki a megoldott ügyek számában a generatív AI bevezetését követően, 35% az alacsony képzettségű agent-ek körében. Látszik tehát, hogy az AI nem elkerülhető, amikor az ügyfélszolgálatok jövőjéről beszélünk. De vajon miben rejlik az AI ereje és mi kell hozzá, hogy hasznos munkatársunkká váljon?
olvasás: 4 perc