Szolgáltatói hálózat viselkedés elemzés, hiba előrejelzés, anomália felismerés
Üzleti probléma
Korunk egyre komplexebb szolgáltatói hálózatai (legyen az távközlés, közmű, logisztika, egészségügy, vagy bármely más sok végpontos architektúra) exponenciálisan növelik a rendszer kézbentartásának feladatát. Ugyanakkor a szolgáltatói hálózatok költsége a nagy szolgáltató meghatározó, Top3 kategóriás költségtétele.
Üzleti cél
A hálózati költség csökkentése, hatékonyság növelése közvetlenül hat a szolgáltató eredményességére. Az ilyen esetben természetes cél a digitalizáció, mely kiváló lehetőséget kínál a költség csökkentésére és hatékonyság növelésére.
Megoldás
A működés követése, az elemzés, beavatkozási igény felismerés, optimalizálás, előrejelzés, proaktív karbantartás feladatok automatizálás nélkül mára már elképzelhetetlenek.
Az automatizáláshoz pedig pontos adatok, hatékony elemző és optimalizáló megoldások, valamint a folyamatokba integrált automatizált visszacsatolások szükségesek.
A fentiekre a Stratis teljeskörű megoldást kínál, amely a működés üzleti és műszaki koncepciójától a folyamatokon át a támogató adatgyűjtő, adatelemző és integrációs technológiáig mindent egy kézből, komplex megoldásként képes nyújtani.
A megvalósításra javasolt megközelítésünk két lépcsős:
(1) egy alap technológiai architektúra kialakításával érdemes kezdeni
(2) majd konkrét problémák és megoldások (use case-ek) mentén agilisen kell a szükséges digitalizációkat végrehajtani.
Elérhető haszon
A dilemma megéri a törődést. Ismerünk olyan konkrét, a fenti modellbe illeszkedő, 80m Ft bekerülésű megoldást, amely a releváns karbantartási feladatokat több, mint 10%-kal csökkentette, egymilliós ügyfélbázison, ezzel körülbelül évi 700mFt megtakarítást eredményezve.