Belső iránytűnk: minőség és megbízhatóság
Minőség és megbízhatóság. Ezek azok az értékek, amik mentén definiáljuk magunkat, amióta 1998-ban megalapítottuk a céget. Az elmúlt több, mint két évtizedben ennek köszönhetően váltunk a hazai menedzsment és IT tanácsadási piac vezető szereplőjévé és az adattárház, BI-, adatalapú-, valamint AI megoldások kulcs beszállítójává. A piac legbefolyásosabb vállalatai szavaznak nekünk bizalmat, mert tudják, hogy a közös munkánk során szakmailag és emberileg is többet kapnak tőlünk. Kiválóságra való hajthatatlan törekvésünk és a DNS-ünkbe kódolt „go the extra mile” szellemiségünk által vezérelve, a ránk bízott legösszetettebb feladatokat is biztonsággal és a legmagasabb színvonalon juttatjuk révbe, vagy annál még egy kicsit tovább.
Interjú Bíró Zoltánnal
Bíró nagypapám szokta mondani...
BÍRÓ ZOLTÁN
Vezető partner, CEO
-
Mit jelent 26 év egy cég történetében? Honnan indultatok 98-ban és hol tartotok most?
Egy nagy családként indultunk és 7-en alapítottuk, ma pedig már közel 100 fős csapattal dolgozunk. A kezdeti tudást még a Pannon GSM-nél szívtuk magunkba.
Emlékszem, hogy az egyik alapító tulajdonosunk még trabanttal járt akkoriban és az első 3-4 hónapban nem is kaptunk fizetést, ma pedig már ~ 3,2mrd Ft-os nettó árbevétellel büszkélkedhetünk. Amikor az egész cégalapítás ötlete megfogant rengetegszer találkoztunk, ötleteltünk együtt, mire minden részlet a helyére került a stratégiában. Emlékszem hányszor futottunk csak annak neki, hogy mi legyen a cég neve, de mindemellett vakmerőek voltunk és belevágtunk, mondván mit veszíthetünk. Nekem az utolsó lendületet Bíró nagypapám szavai adták meg, aki mindig azt mondta: „Fiam, nem azt kell megbánni, amit megpróbáltál, hanem amit nem.” Így hát fejest ugrottam én is a cégalapításba. Volt komoly üzleti tervünk, de mindent a naivitás, a fiatalságunkból eredő „ezt miért ne tudnánk mi megcsinálni?” vágy hajtott bennünket előre.
A 2000-es években szállóigévé vált nálunk az a mondás, hogy „A tigrisek miért pont ehhez ne értenének?” Az elején még nem voltak referenciáink, nem volt olyan generális hozzáférés az anyagokhoz, tréningekhez, mint ma, ahonnan fel tudtuk volna szívni a tudást. Egész egyszerűen csak hittünk magunkban, hogy mindent össze tudunk rakni a szürkeállományunkból és mindent meg tudunk csinálni. Ez a cég sikerének a titka a mai napig, ez visz bennünket előre. A szellemiségünk mindig is a tanulás volt, a tudásszomj, a kurázsi, a vakmerőség. És valóban volt merszünk beletanulni és azonnal minden tanácsadási szemléletet magunkba szívni, hogy ügyfeleiket minél magas színvonalon kiszolgálhassuk.
A vicc, jókedv állandó jellemzője a csapatunknak, ami egy óriási érték – a „Work hard, party hard!” attitűd azóta is beleégett a cég DNS-ébe és ementén éljük a mindennapjainkat. Ennek köszönhetően tudjuk még a legnehezebb helyzeteket is jól kezelni.
Próbáljuk megőrizni azt a családias légkört és vállalati kultúrát, ami az évek során a védjegyünkké vált, de ennek a megtartása a cég dinamikus növekedésével, a cég egyre nagyobb méretéből, létszámából és az itt dolgozók sokszínűségéből adódóan, óriási kihívást jelent ez a számunkra. Egy 100 fős vállalat pedig már sokkal magasabb szervezettségi szint kiépítését igényli.
Amit a 26 év alatt viszont végig megtartottunk az az, hogy a céget nagyon tudatosan, többéves üzleti stratégia mentén építjük és fejlesztjük. -
Az évek során az alapításhoz képest meg tudtátok tartani az eredeti elképzeléseiteket vagy változtattatok menetközben a tulajdonosi filozófiátokon?
Független cég vagyunk. Amit mi megszerzünk magunknak, azunk van. Nekünk nincsenek pénzügyi befektetőink, akik befolyásának vagy üzleti igényeinek meg kellene felelnünk, ami kiszámítható és stabil kereteket ad a működésünknek. Önmagunkért, egymásért és az ügyfeleink sikeréért dolgozunk. A felelősséget is együtt viseljük mindenért.
Másrészt mi a cégben soha nem rövidtávon gondolkoztunk. Minket soha nem a felfuttatás és exitelés hajtott, hanem az, hogy hosszútávon, életvitelszerűen tervezzünk a céggel és legyünk annak aktív részesei. Éppen ezért folyamatosan figyelünk arra, hogy ez egy élhető, vidám és kellemes munkahely legyen. Ebből pedig egyenesen következik az, hogy mi nem a fotelből dirigálunk. Nálunk minden tulajdonos minden nap bejár dolgozni. -
Hogyan változott a Stratis szolgáltatás portfóliója az évek során? Milyen új területek felé nyitottatok?
A Stratis hagyományosan egy angolszász tanácsadó cég mintájára szervezett vállalatként indult. Olyan technológiai független szállítóként, ahol mindig az ügyfél érdekeit maximálisan szem előtt tartva, az ügyfél számára valós hasznot hozó és értéket teremtő üzleti tanácsokat nyújtottunk.
2008-ban aztán kerestük a további kitörési utakat és eldöntöttük, hogy a tanácsadási üzletágaink mellé az adattal kapcsolatos megvalósítást is szeretnénk beemelni. Így létrehoztunk egy Analytics üzletágat is és mára már 31 fős BI stratégiával, Data science-szel, felsővezetői dashboardokkal, riportokkal foglalkozó csapatot építettünk fel. Sőt, az adatalapú megvalósítási üzletágunk kiegészült az évek során mesterséges intelligenciával támogatott megoldásokkal is.
Az üzleti, IT tanácsadást és adatalapú megvalósítást így egy kézből kapja meg tőlünk az ügyfél. -
Te miben látod a Stratis szolgáltatásainak unikalitását? Mi az, ami megkülönböztet benneteket a piacon?
Ha vezetőként egy mondatban kellene összefoglanom, hogy mit árulunk, akkor azt mondanám, hogy „nyugalmat”. Ügyfeleink még a legnagyobb kihívást jelentő problémáikat, a legkomplexebb projektjeiket is ránk bízhatják, mert maximálisan nyugodtak lehetnek abban, hogy addig meg nem állunk, ameddig sikerre nem visszük azokat. És ha ehhez az kell, hogy egy kicsit többet tegyünk bele, akkor gondolkodás nélkül beletesszük azt az extra energiát. Valójában ezt jelenti a „go the extra mile” szlogenünk.
Másrészt a hazai piacon hosszú évek alatt egyértelműen a védjegyünké vált, hogy az üzleti és informatikai tanácsadást valamint az adatalapú megvalósítást egy kézből megkapja tőlünk az ügyfél. Mi ezeket a szolgáltatásainkat összecsomagoltuk, ezáltal egy feladatnak nemcsak a tanácsadási részét; a stratégiát és az üzleti probléma megoldásához, az üzleti célok eléréséhez vezető utakat tudjuk megmutatni az ügyfelek számára, hanem le is tudjuk hozni őket a földre és ha kell, akkor meg is tudjuk valósítani azokat.
Ez garancia arra, hogy amit mi beviszünk az ügyfél felé az biztos, hogy a gyakorlatban is megvalósítható megoldás lesz. Mindemellett a megvalósításban résztvevő kollégáink értik a „nagyobb képet” is, a mögöttes stratégiát és azt, hogy mit miért tesznek, még akkor is, ha az egy nagyobb, hosszabb távon megvalósítható digitális transzformáció és folyamat átalakítás részeként történik.
Ez a két dolog az, ami megkülönböztet bennünket a piacon és így tudunk magasabb üzleti értéket szállítani alacsonyabb kockázat mellett az ügyfeleink számára. -
Milyen mértékben képviseli a Stratis az ügyfelek szemében a megbízhatóságot, a minőséget, és hogyan építettétek fel ezt a hírnevet?
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a hazai piac meghatározó szereplői ismernek bennünket és dolgoznak is velünk. Mi arra törekszünk, hogy egy ügyfelet lehetőleg minél több területen és hosszú távon segítsük üzleti céljainak az elérésében; egy-egy részterület adatvezéreltté tételében vagy akár átfogó, nagy digitális transzformációs projektek faltól falig megvalósításában.
Így tudtunk dinamikus, átl. 20+%-os növekedést elérni az elmúlt 5 év alatt. Amit elvállalunk, azt jól megcsináljuk. Ügyfeleink ezt tudják és ennek köszönhetően kapunk további megbízásokat tőlük. -
Milyen szerepet játszik az ügyfelek visszajelzése és elégedettsége a cég működésében és fejlődésében?
Ha csak azt vesszük, hogy nemzetközi színtéren, a legnagyobb és legmegbízhatóbb bankok és biztosítók átl. 65 NPS-sel rendelkeznek, akkor igazán büszkék lehetünk az ügyfeleink elégedettségének 85 NPS pontszámára, amire a közös munkánkat értékelték. Köszönjük nekik a belénk vetett bizalmat és azon vagyunk, hogy ezt a színvonalat tartani tudjuk vagy még magasabbra emeljük az elkövetkezendő években.
-
Hová pozícionálja magát a Stratis az elkövetkezendő néhány évben? Milyen irányba tervezed kormányozni a céget?
A digitális transzformáció már nem üres lózung, hanem az elmúlt 8-10 évben lassan megtöltődött tartalommal is. A cégek valóban szánnak pénzt arra, hogy a működésüket digitális útra tereljék vagy a digitális technológiák használatával alapvetően újraépítsék. A sikeres megközelítések mind konkrét problémákra irányulóak, ezért ezeket mi is use-case alapon tudjuk elképzelni.
26 évvel és több, mint 2800 projekttel a hátunk mögött nekünk már megvannak azok a jól bevált use-case-eink, amelyekkel a különböző üzleti területek kihívásaira és problémáira megoldást tudunk hozni. Ezért úgy gondolom, hogy a távközlés, energetika, bank-biztosítók, egészségügy és közigazgatás területén mi is hosszú távon sikeresek tudunk lenni tanácsadásunkkal, adatvezérelt és AI alapú megoldásainkkal.
Ezen megoldások közül kiemelkedik A.N.I.T.A., saját fejlesztésű AI-asszisztensünk, ami segíti és új szintre emeli az ügyfélszolgálatok munkáját, beszerzést, árazási stratégiákat, pénzbeszedési folyamatokat és általánosságban a vállalati tudásbázisból való információ kinyerést is.
A jól értelmezett adatösszefüggések és az MI kombinációja tehát óriási lehetőségeket nyit meg a vállalatok számára.
A cégalapítástól napjainkig
HALLGASS BELE!
Ismerd meg a Stratis történetét a mobil ősrobbanásától napjainkig Béndek Péter, alapító partnerünk izgalmas történetein keresztül. De szó esik még arról is, hogy miért jó néha kilógni a sorból, mi vezetett a közösségi chili termesztésig – és hogy mi teszi szerethetővé ezt a munkahelyet!
A Nap Vendége
Trend FM Interjú Béndek Péterrel (2021.11.12.)
Hisszük, hogy az a kitartó és eltökélt piac felé fordulás, amit sikerült fenntartanunk az elmúlt 26 évben, meghozza gyümölcsét és folyamatos növekedési pályán tartja a céget. Ügyfeleinknél amikor olyan komplikált feladatok vannak, ahol megbízható segítség kell, akkor számíthatnak ránk és soha nem hagyjuk cserben őket. És ha még egy lépést meg kell tennünk a sikerért azon felül, mint amiben megállapodtunk, akkor azt mi gondolkodás nélkül megtesszük. Ügyfeleink általában ezért választanak minket.
BÉNDEK PÉTER, a Stratis alapító partnere
BÉNDEK PÉTER,
a Stratis alapító partnere