Ahány ház, annyi szokás, tartja a mondás. Ez a kereslet előrejelzés esetében sincs másképp. Azonban azt egyöntetűen kijelenthetjük, hogy egy megbízható kereslettervezési megoldás elengedhetetlen a sikeres vállalati működéshez. Az alábbiakban megindokoljuk ezt a kijelentésünket, sőt azt is megmutatjuk, hogy a Stratis megoldásával hogyan tervezhetünk előre a gyakorlatban.
A kereslet előrejelzés szerepe
A megfelelő pontosságú kereslettervezés számos kereskedelmi kérdés megválaszolásának a kiindulópontja. Már akkor is jobb döntéseket hozhatunk, ha csak megközelíthetőleg tudjuk, hogyan fognak kinézni az eladási számaink az előttünk álló időszakban. Az ellátási folyamatokat gördülékenyebben és költséghatékonyabban szervezhetjük meg a beszerzéstől kezdve a kiszállításig bezárólag. Elkerülhetjük a készletkifogyásból adódó kellemetlenségeket, és minimalizálhatjuk az árufelhalmozódásból keletkező raktározási és szállítási költségeket. Persze, további előnyei is vannak, ha kellően tájékozottak vagyunk a kereslet mértékével. Hiszen ennek függvényében alakíthatjuk az árakat és tervezhetjük meg későbbi marketingtevékenységeinket.
A kereslet előrejelzés ismérvei
Kereslet előrejelzés esetén típusokban és tényezőkben érdemes gondolkodni. Ez alapján megkülönböztetünk rövid-és hosszútávú, továbbá makro- és mikroszintű előrejelzést, amit olyan tényezők befolyásolnak, mint a szezonalitás, a konkurencia és a termékfajták. Az említett paraméterek együttes figyelembevételével folyamatosan frissülő heti vagy napi részletezettségű eredményekkel szolgálhatunk akár cikkszámra, régióra vagy áruházra lebontva. Ezeknek az adatoknak a beszerzési, logisztikai és gyártási rendszerekbe történő integrációjával hatékonyságot vihetnek be a mindennapi működésükbe és javíthatják üzleti eredményeiket.
Egy jól integrálható megoldás
A Stratisnál hisszük, hogy a megalkotott kereslet előrejelzési modellnek a vállalat működésébe üzleti és technológiai szempontból is jól integrálható megoldásnak kell lennie. Nézzük, hogy milyen jellemzőknek felel meg az általunk nyújtott megoldás:
- KIFINOMULT: Az input változók sokszínűsége biztosítja a modell pontosságát és a különböző hatások együttes figyelembevételét. A modell insight-ot nyújt az egyes faktorok keresletre gyakorolt hatásáról, amely így a többi hatástól függetlenül modellezhető.
- ROBUSZTUS: Egy modell biztosítja az előrejelzést több cikkszámra.
- ÖNTANULÓ: A modell folyamatosan megtanulja az új mintákat, trendeket, ami alapján egyre pontosabb előrejelzéseket ad.
- MÉRHETŐ: A modellek teljesítménye mérhető, nyomon követhető. A modellek üzemeltetése, karbantartása egyszerű.
Technikai megvalósítás
A kivitelezés kétféle módon történhet. Az első lehetőség, hogy a már meglévő BI (Business Intelligence) & ML (Machine Learning) környezetbe illesztjük bele a kereslet előrejelző modellt, a másik pedig, hogy önálló elemzési környezetet hozunk létre. Az alábbiakban megmutatjuk, hogy milyen feladatokat végzünk el mindkét megközelítés esetében:
✓ Adatpiac fejlesztése az input adatok strukturálásához
✓ Eredmények tárolása, interfész kialakítása az operatív rendszerekhez
✓ Adatvizualizáció, dashboard kialakítása
✓ Üzemeltetés kialakítása a modellek folyamatos tanításához, futtatásához, monitorozásához.
Természetesen a Stratis minden esetben egyedi, testreszabott megoldásokat kínál az ügyfeleinek. Igény szerint felmérjük a vállalat BI érettségét, BI stratégiát alkotunk és javaslatot teszünk technológiai, folyamat- és szervezetbeli fejlesztésekre. Ezután kezdődhet a megvalósítás, hogy az adatok a valóságban is elkezdjenek üzleti értéket teremteni.
Ha szeretnéd új szintre emelni vállalatod kereslet előrejelzési megoldását, bízd szakértő kezekre a megvalósítását! Vedd fel velünk a kapcsolatot!